Vastame küsimustele: eesti keele kursused ja muud õppevõimalused 

Integratsiooni Sihtasutuse keeleõppe valdkonnajuht  Jana Tondi  annab ülevaate, milliseid võimalusi pakume eesti keele õppimiseks ja harjutamiseks ning kuidas on vastav protsess korraldatud.  

Milliseid eesti keele kursusi korraldab Integratsiooni Sihtasutus? Pakume tasuta kursusi eesti keele õppimiseks ja harjutamiseks Eesti keele majas ning keeltekoolides. Eesti keele maja (vt link) töötab meie sihtasutuse koosseisus Tallinnas, Narvas, Kiviõlis ja Paldiskis. Keeltekoole valime riigihangete korras.  

Mis kursusi pakute praegu? Alates 25. septembrist kella 12st ootame registreeruma eesti keele kursustele, mis on tasemel A1, A2, B1, B2 ja C1 ning toimuvad selle aasta oktoobrist tuleva märtsini Tallinnas, Keilas ja veebis. Nendel kursustel on kokku 400 õppekohta. 

Kes saab eelmainitud kursustele registreeruda? Nii eelmainitud kui ka kõigile teistele meie sihtasutuse korraldatud kursustele saavad registreeruda täiskasvanud Eesti elanikud, kellel on olemas Eesti isikukood. Kogu info kursuste kohta ja registreerimise viime läbi meie veebipõhises iseteeninduses (vt link). 

Kuidas leiab kogu infot mainitud kursuste kohta? Iseteeninduse vahelehel „Minu teenused”, teenuste otsingu kaudu. Valides huvipakkuvat keelekursust näete, mis on kursuse tase, sisu, toimumise ajakava, õpetaja ja keeltekooli nimi ning koolitaja e-posti aadress. Täpsemat infot kursuse kohta jagab koolitaja, kellega saate võtta ühendust kirjutades iseteeninduses toodud e-postile. 

Kuidas otsida keelekursust iseteeninduses? Saate valida kursusi alguse aja (nt alates 03.10), keeletaseme ja toimumise koha järgi. 

Mis võimalusi veel pakub Integratsiooni Sihtasutus eesti keele õppeks? Lisaks keelekursustele pakume erinevaid keeleõpet toetavaid tegevusi keele harjutamiseks, näiteks suhtluspraktika ja õppereisid. Seejuures püüame tagada, et keeleõpe käib koos ühiste tegevustega.  

Olulisel kohal oli, on ja jääb iseseisev õpe. Meie veebilehel leiate tervikliku ülevaate olemasolevatest õppematerjalidest. Nende hulgas on eesti keele e-kursused tasemele A2 jõudmiseks (vt link) ja tasemelt A2 tasemele B1 jõudmiseks (vt link).    

Panustame ka praeguste ja uute partneritele koolitamisse, et saaksime klientidele jätkuvalt pakkuda heal tasemel eesti keele õpet. Näiteks sel aastal korraldame grupijuhtimise koolituse 40-le eesti keele õpet toetavate keeleklubide ja keelekohvikute eestvedajale. Samuti plaanime koolitada muuseumide töötajaid haridusprogrammide läbiviimiseks erineva keeleoskuse tasemega inimestele. 

Kust leiab keeleõpet toetavate tegevuste kohta rohkem infot? Info on kättesaadav meie sihtasutuse iseteeninduses (vt link) ja veebilehe kalendris (vt link). Registreerumiseks, nagu ka kursuste puhul, tuleb siseneda iseteenindusse.  

Miks Integratsiooni Sihtasutus enam ei vii läbi avalikku registreerumist? Me kaardistame keeleõppehuviliste vajadused ja lähtuvalt saadud tulemustest pakume vajalikke õppevõimalusi (kursused, keeleõpet toetavad tegevused, õppematerjalid). Vajadusi kaardistame ennekõike tasuta nõustamisel, mida pakume kõigile keeleõppehuvilistele. Nõustamisele palume registreeruda e-posti teel info@integratsiooniinfo.ee või helistades tasuta telefonil 800 9999. 

Miks on tehtud selline muudatus? Parimat keeleõppe teekonda aitavad kavandada meie nõustajad. Nad analüüsivad iga inimese keeleõppe vajadusi ja olemasolevaid kogemusi ning pakuvad just talle sobiva keeleõppe formaati (kursus, keeleõpet toetavaid tegevused, õppematerjalid). Sellisel viisil saadud info võimaldab meil teavitada huvilisi avanevatest sobivatest õppevõimalustest otse. Seejuures jääb igaühele võimalus käia iseteeninduses ja veebilehe kalendris, et ise kõiki õppevõimalusi jälgida. Mõlemal juhul tuleb igal inimesel endal sobivad võimalused valida ja end iseteeninduses registreerida. 

Iseteenindus on kõigile ööpäevaringselt avatud. Selles veebipõhises portaalis saab iseseisvalt avastada enda jaoks erinevaid eesti keele õppe võimalusi, registreerida end, tühistada oma registreering ja hoida silma peal oma õpingutel. 

Selleks, et õppevõimaluste jälgimine oleks võimalikult lihtne, püüame avaldada infot õppevõimaluste kohta ja avada registreerumist ühel ja samal ajal ning ühes ja samas kohas – neljapäeviti kell 14 iseteeninduses (vt link). Samal ajal dubleerime infot veebilehe kalendris (vt link) ja avaldame ülevaateid sotsiaalmeedias (vt Tallinna eesti keele maja konto ja vt Narva eesti keele maja konto Facebookis). 

Miks alustada keeleõppe teekonda nõustamise läbimisest? Nõustamise ja iseteeninduse abil soovime tagada paremat eesti keele õppe kättesaadavust, aga ka lihtsustada keeleõpet ja tõsta selle kvaliteeti. Nende muudatuste tulemusena pakume eesti keele õppijatele võimalusi keelt õppida ja harjutada nende vajadustest ja keeleoskusest lähtuvalt.